Každý internetový útok alebo podvod je vedený za cieľom finančného obohatenia. Preto sú veľmi časté útoky, pri ktorých sa útočník snaží získať prístup k firemným bankovým účtom, platobným kartám alebo systémom pre sprostredkovanie platby ako PayPal a podobne.
Po úspešnom útoku a získaní prístupových dát k internet bankingu alebo kompletných údajov platobných kariet, môže útočník preposielať vaše finančné prostriedky na účty po celom svete, pričom z krajín ako Mexiko a Panama je takmer nemožné získať svoje prostriedky späť. Pokým sa incident vyrieši, tak sú často prostriedky dávno prevedené na iné účty alebo vyplatené v hotovosti.
Internetoví podvodníci poznajú značné množstvo postupov, ako získať z obete finančné prostriedky. Falošné súťaže, v ktorých výherca musí zaplatiť poplatok. Falošné online pôžičky, ktoré získate len vtedy, ak najskôr zaplatíte poplatok. Falošné príspevky požadujúce zbierku na neexistujúce dieťa a iné charitatívne podvody. Je toho neuveriteľne veľa, ale vždy to má jeden spoločný aspekt. Podvodník chce z obete vylákať peniaze. O samotných podvodoch sa viac dozviete v kurze "Ďalšie rozšírené typy podvodov".
Častokrát sa stretávame s podvodmi, kedy útočník požaduje po obeti platbu formou predplatených kupónov (napríklad do obchodu iTunes a Google Play alebo predplatený kredit PaySafeCard). Ak po vás niekto požaduje uhradenie akéhokoľvek poplatku formou predplatenej karty, tak si môžete byť na 100% istí, že sa jedná o podvod.