Ďalšia silná emócia, ktorú útočníci zneužívajú, je strach. Ak sa niečoho bojíme, alebo nás niekto vystraší, tak znova môžeme konať iracionálne. Ľahko prehliadneme to, že sme obdržali podvodný email alebo správu.
Okrem nekvalitných podvodných správ, ktoré na prvý pohľad odhalíte podľa zlej gramatiky a slovosledu, sa čoraz viac objavujú aj kvalitné phishingové správy. Internetový útočník môže kompletne skopírovať dizajn a text originálnej správy, použiť obrázky a logá. Napríklad môže vytvoriť kópiu notifikačného emailu o zablokovaní platobnej karty, ktorý banka skutočne rozosiela. Takáto správa môže byť na prvý pohľad na nerozoznanie od originálnej správy.
Opäť si uvedieme niekoľko príkladov, ako sa môže útočník pokúsiť vyvolať vo vás strach, a tým vás presvedčiť, aby ste klikli na odkaz alebo inú akciu, ktorú očakáva, že spravíte.
Ďalších podobných príkladov, ktoré majú vystrašiť obeť, je viac než dosť. Všetky vždy varujú pred penalizáciou alebo negatívnym dopadom, pričom sa tvária veľmi dôležito a urgujú. Vyžadujú vždy vykonanie akcie, ktorá odkazuje na kliknutie na tlačidlo alebo odkaz v emailovej správe, prípadne uhradenie priloženej faktúry. Ak máte niečo zaplatiť, otvoriť emailovú prílohu alebo kliknúť na odkaz v podobnej emailovej správe, tak je tu čas znova spomaliť a narátať do 10. Čas zamyslieť sa nad tým, či sa nemôže jednať o podvodný email, ktorý je lepšie dôkladne preveriť.
Samozrejme, môže sa stať, že ste skutočne nestihli niečo zaplatiť a naozaj sa jedná o email od vášho mobilného operátora, no vždy je lepšie takúto správu pozorne preveriť a nenechať nič na náhodu. Nie je nič jednoduchšie než zdvihnúť telefón, zavolať na zákaznícku linku a overiť si, či je email skutočný, alebo sa jedná o len premyslený podvod.