Rovnako ako všetko ostatné, tak aj podvodné emaily, správy alebo webové stránky majú svoju kvalitu a úroveň spracovania. Záleží hlavne na tom, ako veľmi je útočník vo svojej oblasti „vzdelaný, skúsený a šikovný“ a ako kvalitne vie svoj phishingový útok pripraviť.
Kvalitatívne môžeme rozdeliť phishingové útoky aj podľa toho, ako sú pripravené po obsahovej stránke, a tu zohľadňujeme, či útočník v emailovej správe používa:
V prípade, že útočník použije len textový obsah, obeť si môže veľmi rýchlo všimnúť, že email nie je formátovaný tak, ako vždy býva, že chýba logo spoločnosti, ktoré taktiež obvykle býva súčasťou emailu a podobne. Takýto email je jednoduchšie odhaliť ako podvodný a naopak, ak skúsený útočník pripraví podvodnú emailovú správu alebo podvodnú webovú stránku tak, že to bude identická kópia na nerozoznanie od originálu na prvý pohľad, bude pre obeť podstatne náročnejšie podvod odhaliť.
Ďalším faktorom, ktorý zasahuje do kvality útoku je pravopis. Hlavne ak sa jedná o útočníka zo zahraničia, ktorý nie je rodený hovoriaci v danom jazyku, môže byť podvodný email nesprávne formulovaný štylisticky, prípadne obsahuje pravopisné chyby. V prípade, že obdržíte email so zlou gramatikou, je vždy na mieste preveriť ho, či sa nejedná o podvodný email.